Veelgestelde Vragen voor klanten

Wat is GOUD

GOUD brengt mensen uit dezelfde buurt met elkaar in contact, en focust zich daarbij voornamelijk op medioren en senioren. Zo kunnen zij zich inzetten voor elkaar op een gemakkelijke, betaalbare en veilige manier.

Denk maar aan vervoer, hulp bij klusjes in en rondom je huis of gewoonweg gezelschap. Het kan allemaal. En dat tegen een kleine vergoeding.

Waarvoor kan je bij GOUD terecht?

Je kan een helper boeken voor verschillende zaken. Wij splitsen het op in vervoer, gezelschap en klusjes.

Vervoer

Word je wagen te duur om hem zelf nog te houden? Of voel je je niet meer comfortabel achter het stuur? Gaat je zicht achteruit?
Vraag eenvoudig vervoer aan bij je favoriete helper. Zo geraak jij gemakkelijk op je bestemming en blijf je doen wat je graag doet!

Gezelschap

Ben je op zoek naar iemand om gezellig een kop thee mee te drinken? Nood aan een luisterend oor? Of zin in een wandeling met je favoriete helper?
Vraag hem/haar om je te vergezellen, leer nieuwe mensen kennen en beleef een leuke tijd tezamen.

Hulp

Zijn er kleine huishoudelijke taken binnen of rondom je huis die je niet geklaard krijgt? Of kan je wat uitleg gebruiken over je computer of tablet? Je helper helpt je, binnen zijn eigen capaciteiten, graag verder. Let op! Je helper helpt je niet met taken waarvoor je professionelen zou inschakelen (loodgieter, behanger, schilder,…) of met medische taken (spuitje geven, medicatie klaarleggen).

Wat kost het?

Vraag je vervoer aan? En brengt je helper je ergens heen met zijn eigen wagen? Dan betaal je een onkostenvergoeding van € 0,45 per kilometer voor die verplaatsing. Voor andere klusjes of gezelschap betaal je € 8 per uur.

Bij GOUD geloven we in een persoonlijke service. Jouw helper neemt graag de tijd om jou te begeleiden en een babbeltje te doen. Daarom wordt er bij iedere boeking minimum een kwartier hulp/ gezelschap aangerekend (€2).

Dit bedrag gaat rechtstreeks naar de helper voor de verleende diensten.

Per boeking betaal je een vaste servicekost van €3,50 aan GOUD. Zo garanderen wij de beste en veiligste hulp en staat GOUD jou zo goed als mogelijk bij.

Bijkomende kosten zoals parkingkosten tijdens een vervoersdienst zijn voor jouw rekening. Spreek dus goed af.

Je betaalt rechtstreeks het volledige bedrag aan GOUD. Wij zorgen er dan voor dat je helper zijn eerlijke vergoeding krijgt.

Voorbeeld:

Je wil graag naar een vriendin voor een kop koffie. Zij woont op 10 km van je thuis. Je zou graag om 14u gebracht worden en om 17u weer opgehaald worden.

De vergoeding voor de helper zal € 11 bedragen:

  • Heen- en terugrit van 10 km is 20 km: 20 km x € 0,45 = € 9.
  • Er wordt bij elke boeking een minimum van 15 min. hulp en/of gezelschap bijgerekend: 0,25 u x € 8 = € 2.

Daar komt de vaste servicekost voor GOUD bij die € 3,50 bedraagt.
Je betaalt in totaal € 14,50 aan GOUD.

Hoe kan ik betalen?

Jouw afrekening wordt maandelijks gebundeld. Deze krijg je toegestuurd per mail. Daarop zie je een duidelijk overzicht van je boeking(en) met de kostprijs. Je kan ook steeds een overzicht raadplegen in je online profiel via de website van GOUD.

Je betaalt rechtstreeks het volledige bedrag aan GOUD. Wij zorgen er dan voor dat je helper zijn eerlijke vergoeding krijgt.

Schrijf je je in zonder e-mailadres en zonder je online profiel op de website van GOUD te activeren? Dan ontvang je maandelijks de afrekening van je boeking(en) per post.

Betalen kan met een overschrijving of heel eenvoudig via domiciliëring of kredietkaart. Geef jouw voorkeur door via je online profiel.

Ik ben telefonisch ingeschreven bij GOUD. Heb ik dan een klantenprofiel?

Om gebruik te maken van GOUD, moet je lid worden. Voor elk nieuw lid creëren we achter de schermen een klantenfiche met informatie en voorkeuren. Zo kunnen wij je volgende keer sneller en nog beter helpen. Die informatie kan je steeds bekijken en aanpassen in jouw online profiel.

Werd je telefonisch lid van GOUD? Ook dan wordt er een klantenfiche aangemaakt. Na je inschrijving ontvang je per post de informatie om ook online je profiel te activeren. Doe je dat liever niet? Dan kan je natuurlijk steeds telefonisch je klantenfiche opvragen.

Met wie kom ik in contact als ik een boeking doe via GOUD?

GOUD kan maar bestaan door zijn netwerk van hulpvaardige helpers.

Helpers zijn voornamelijk medioren en senioren die graag anderen helpen, op zoek zijn naar sociaal contact en daarmee een centje willen bijverdienen. Maar niet iedereen kan zomaar toetreden tot het GOUD-netwerk. GOUD zorgt als tussenpersoon voor een screening van de helpers en maakt het zo mogelijk voor klanten om in alle veiligheid een vertrouwensrelatie op te bouwen met een helper uit de buurt.

Een screening bestaat uit een identiteitscontrole, een motivatiegesprek en een welkomdag. Voor het vervoersluik controleren we het rijbewijs en volgt de helper een opleiding over verkeersveiligheid.

Kies ik zelf met wie ik in contact kom?

Bij elke boeking zal GOUD je in contact brengen met een helper. Je kiest die persoon dus niet zelf. Dat komt omdat we rekening moeten houden met factoren als regio, beschikbaarheid, enzovoort.

GOUD streeft er naar een zo persoonlijk mogelijke service te bieden. Daarom verbinden we je zo vaak mogelijk met dezelfde helper. Natuurlijk houden we ook rekening met jouw eerdere ervaringen. Vond je het een aangename boeking? En wil je diezelfde persoon graag opnieuw? Laat het ons dan zeker weten. We vragen namelijk je mening na elke boeking.

Wie kan GOUD gebruiken?

GOUD bestaat voornamelijk voor en door senioren. Kan je wat hulp gebruiken voor verplaatsingen of andere taakjes? En vind je het een meerwaarde dat dat op een persoonlijke manier gebeurt waarbij sociaal contact centraal staat? Dan ben je bij GOUD aan het juiste adres. Het doel van GOUD is om te helpen in de strijd tegen vereenzaming, om bij te dragen aan een betere levenskwaliteit voor senioren en een veiliger verkeer.

Om jouw ervaring helemaal op punt te stellen en omdat elke grote droom klein begin gaat GOUD momenteel door een testfase. We zijn dus voorlopig enkel beschikbaar in bepaalde regio’s. Interesse? Schrijf je alvast in. Dan houden wij je op de hoogte wanneer we van start gaan bij jou in de buurt!

Ben ik als klant verzekerd?

GOUD biedt een verzekeringspakket aan haar helpers voor alle geregistreerde opdrachten. Dat wil zeggen dat ook jij, als klant, beschermd bent en in alle veiligheid kan kiezen voor GOUD.

  • Vraag je vervoer aan en rijd je mee met de wagen van de helper? Dan ben jij, als passagier, bij een ongeval verzekerd via de persoonlijke (verplichte) verzekering BA Motorrijtuigen van de helper. Deze verzekering dient verplicht genomen te worden door de helper. Hierin komt GOUD niet tussen.
  • Veroorzaakt de helper schade aan jou of jouw bezittingen? Dan wordt dat verzekerd door de verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid die GOUD voorziet voor geregistreerde opdrachten voor haar helpers.

Hoe stellen we jouw veiligheid voorop tijdens COVID19?

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, nemen wij verschillende maatregelen om ieders gezondheid voorop te stellen. De helper bewaart steeds voldoende afstand, draagt een mondmasker en gebruikt handgel. GOUD kan echter niet aansprakelijk gesteld worden voor overdracht van het virus tijdens geregistreerde opdrachten via GOUD.

Ontdek hier meer over het veiligheidsbeleid omtrent het coronavirus.

Herroepingsrecht

Het wettelijke herroepingsrecht is van toepassing op alle diensten die GOUD rechtstreeks levert t.a.v. de gebruiker. Dit houdt in dat je als gebruiker binnen de veertien dagen na het aanvragen van een dienst bij GOUD de mogelijkheid hebt om de aanvraag te herroepen zonder opgave van redenen en zonder kosten. Indien je van dit recht gebruik wil maken, kan je contact opnemen via info@eropuitmetgoud.be of door een brief te sturen naar onze maatschappelijke zetel t.a.v. GOUD. GOUD zal jouw herroeping schriftelijk bevestigen.

Een modelformulier voor het herroepingsrecht kan teruggevonden worden op: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf

Heb je een klacht?

Een klacht over de diensten van GOUD kan je richten aan Baloise Insurance, door verzending van een aangetekende brief aan de maatschappelijke zetel van Baloise Insurance t.a.v. GOUD. Je moet dit doen binnen acht dagen nadat de aanleiding voor je klacht is ontstaan.

Wil je geen gebruik meer maken van de diensten van GOUD?

Wens je geen gebruik meer te maken van de diensten van GOUD? Dan kan je via info@eropuitmetgoud.be aanvragen je klantenprofiel te verwijderen. Echter kan GOUD bijvoorbeeld nog steeds persoonsgegevens bewaren om te voldoen aan verplichtingen onder de geldende wetten en regels die ons verplichten of toelaten om jouw gegevens te bewaren of in de context van rechtsvorderingen. We bewaren deze gegevens slechts zolang dat nodig is. De verwerking van persoonsgegevens wordt besproken in het Privacybeleid van GOUD.

phone
email
Nog vragen?
Contacteer ons via info@eropuitmetgoud.be of
bel ons op het nummer 03 247 35 10.

GOUD

© 2021 Created by GOUD.
GOUD is een initiatief van Baloise Insurance.

Contact

businessPosthofbrug 16
2600 Berchem

telephone03 247 35 10

emailinfo@eropuitmetgoud.be